onsdag 12. februar 2014

Kvikklunsj-sokker med Mariusmønster

En liten strikkejulegave til svoger og svigerinne. 
Begge to er ganske sporty, så da måtte Mariusen få kvikklunsj-farger!


(superdårlig bilde, men nå har sokkene reist sin vei så da fikk det bli dette :/ )

Damesokken strikket jeg til litt lenger opp på leggen enn herresokken. 
Sokkene er strikket i Viking sportsragg, veldig godt garn til sokker etter min mening. 
Jeg har aldri brukt dette garnet før, men de ble myke og fine.


Herresokken med en bord mindre på leggen.
Jeg har sånn halvveis fulgt mønsteret i marius-boken, men justerte litt her og der.
Sokkene er jo veldig raske å strikke, marius-mønsteret sitter godt i fingrene og siden nesten hele sokken strikkes på rundpinne går det unna.

Nå er det Bloomsbury som er på pinnene, straks ferdig med genser til meg selv og det er det ikke ofte jeg strikker, så dette blir spennende! Utrolig flott mønster, spørs om ikke det blir ny favoritt!

5 kommentarer:

  1. Wow!!! Du er så flink, Christina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anna Maria! Har jo øvd en del :) Hvordan går det med strikkingen din da? :)

      Slett
  2. Hei, er det mogleg å få vita kor ein finn oppskrifta på desse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja jeg har brukt mønster fra marius-boken, bare endret fargene og byttet ut borden rett over ankelen :)

      Slett