onsdag 9. januar 2013

Apebukse-Monkeypants

Jeg har vært med på en ny runde med hemmelig venn, denne gangen skulle alt være hjemmelaget og det passet meg helt perfekt! Jeg strikket til en liten gutt som er like gammel som min lille Magnus, og mammaen hadde ønsket noe i lyseblå og beige. Jeg tenkte først å strikke en monsterbukse, men så begynte jeg å tegne  et eget mønster på en  liten ape og synes den ble litt artig. Så da ble det den istedenfor.


Buksen er strikket i Rubin fra Gjesdal. 

 

Det var ikke så lett å holde seg unna når mamma låner lekematten til å ta bilde, det var jammen spennende!

Jeg har tatt utgangspunkt i monsterbuksemønsteret til Smoochie som du finner her, med noen få endringer på fotlengde og fellinger. Apen er brodert på med maskesting og jeg skal finskrive mønsteret og legge ut senere om noen vil bruke det. 

Min hemmelige venn hadde også en jente på 5 år og hun fikk kronepannebåndet som jeg viste for litt siden, det kan du finne her

4 kommentarer:

  1. Så fin!

    Jeg holder på med en ullbukse nå, det skulle bli klatrende aper oppover bena, men jeg fikk det ikke til, så jeg strikket en monster bukse som jeg holder på å feste tråder på (ikke brodert). -Kanskje det skal bli en apekatt isteden?

    SvarSlett
  2. Ja kanskje det? :) Send meg gjerne bilde om du gjør det :) Jeg skal se om jeg får lagt ut mønster i løpet av helgen!

    SvarSlett
  3. Åh, så fin denne var! Har sett mange utgaver av monsterbuksen, men denne gjorde seg skikkelig. Jeg kunne veldig gjerne ha tenkt meg mønster på apen, ja!

    tbjerkaasolsen@gmail.com

    Du er også hjertelig velkommen innom bloggen min!

    SvarSlett
  4. Hei! Denne var bare nydelig! Jeg er ikke så dyktig strikker, du har ikke en oppskrift på hele buksa med dette mønsteret??

    SvarSlett